Március 4-én ismét jött a bejelentés, az oktatási intézmények bezárnak, a tanítás átáll online módra, ennek értelmében pedig az iskolák újra az otthonokba költöztek. Volt néhány napunk kialakítani a rendszert, ami nem könnyű, de mint mindenből, ebből is próbáljuk kihozni a maximumot. Viccesen megjegyezhetném, milyen jó, hogy Flóra másodszor járja az elsőt, hisz így a két évből talán kijön egy „normális”. Ugyanakkor nem csak viccnek jó, szerencsére tavaly volt időnk beleszokni ebbe a formába, így talán most egy kicsit könnyebb a tanítóknak és a gyerekeknek is.
Az első napokban megmutattuk Flórának, hogy mit hol talál, miként kell bekapcsolódnia az órákra, így már nagyon ügyesen kezeli a laptopot, a programokat. Szinte önállóan képes mindent megcsinálni, de azért néha kiszól nekünk, hogy leesett valami, vagy, hogy nem megy a ragasztás, vagy épp, hogy szomjas, néha pedig kér egy szendvicset. Talán ez a legnehezebb része, hogy elveszi a figyelmét az itthoni környezet. Nekünk következetesen be kell tartatnunk vele a szabályokat, rendszer nélkül ugyanis ez a korosztály igencsak elveszett lenne. Próbálunk mindig igazodni a napirendhez. Flóra ugyanúgy felkel 6-7 körül, aztán reggelizünk és felöltözik. Az órákon egyedül dolgozik, de néha azért rápislantunk, és ha kell rászólunk, hogy figyeljen oda, ne babráljon a körülötte lévő tárgyakkal és amit már nem használnak, azt tegye arrébb, tartson rendet. Éppen ezért, mi minél több dolgot próbálunk elintézni amikor Flóra alszik, gondolom ezzel nem vagyunk egyedül.
Az órákkal ugyanakkor nincs gond, sőt. Persze teljesen más az online oktatás, és Flórának nagyon hiányoznak a barátai és tanárai, de a tananyaggal jól haladnak a gyerekek. Minden reggel e-mailben megkapja a menetrendet, és aszerint készülünk fel. Szerencsére a differenciált oktatás megmaradt és a mozgásfejlesztő órák sem maradnak el. Vannak feladatok, amiket önállóan végeznek a gyerekek, és olyanok is, amikhez ellenőrzőlapot kapnak, ugyanakkor sok az online óra is a Google Meeten keresztül. A mozgásfejlesztés órán az elején figyelni kell rá, hogy jól láthatóan állítsuk be a laptopot, de amikor elindul az óra, már nincs gond. A mozgásnevelő végig figyeli Flórát és sokat biztatja, ő pedig nagyon ügyesen hajtja végre a feladatokat. Van, amikor segítünk, de többnyire ez is megy önállóan. Néha nehéznek tűnik ez az egész, de szívmelengető pillanatokból sincs hiány. Legutóbb például Flóra a nagymamája segítségével együtt dolgozott a mozgásórán. Annyira jó volt látni, ahogy együtt mondókáznak, Flóra pedig kitartóan küzd, hogy mindent meg tudjon csinálni.
Nem csak speciális mozgásóra van, integrált testnevelésre is sor kerül. Flóra részese szeretne lenni minden közös programnak. Múltkor például egy székbe kapaszkodva állt, és csinálta azt, amit a többiek. Olykor aggódunk, hogy nehogy túlterhelje a lábát és elessen, de engednünk is kell, hogy megismerhesse a határait.
Az iskolai foglalkozások mellett, most az egyéni fejlesztések is elmaradnak. A robotterápiás kezelések egy ideig szünetelnek, ugyanakkor a Gézengúz Alapítvány -külön engedéllyel- megtarthatja egyes óráit. Ezeken próbálunk részt venni, bár Flórának nem mindig könnyű az elindulás. Ebben úgy érzem anyja-lánya. Két utazás közt én mindig utáltam a pakolást, amikor már megérkeztünk a következő verseny helyszínére, nem volt gond. Ismered azt az érzést, hogy nincs kedved elindulni edzésre, vagy beleugrani a hideg vízbe? Nekiindulni sokszor nekem is nehéz, de aztán tök jól esik a mozgás. Kicsit így van ezzel Flóra is. Sokszor nyűgös az elinduláskor, amikor pedig becsobban a vízbe, már nagyon élvezi az egészet és szíve szerint ki se jönne.
Estére mindig elfáradunk, ilyenkor nagyon oda kell rá figyelnünk. Nem szeretnénk, ha Flóra túlpörögne és ájulva esne be az ágyba, így amikor látjuk, hogy már nagyon fáradt, próbáljuk lassítani, kuckózza be magát, és olvasson egy keveset. Nagyon szeret olvasni. Nyolc órakor pedig nincs apelláta, pancsi, mese és alvás a menetrend, hogy másnap újult erővel nézzünk szembe a kihívásokkal.